As life becomes more network-focused, people forget the value and importance of meeting face-to-face with others who work in the same industry.

להיות מעורבים – פירוש הדבר רחב הרבה יותר מלפרסם פוסט בנושא, או להעביר הלאה אימייל שקיבלתם.  הפירוש האמיתי, הוא להיות פעילים בחיפוש אחר הזדמנויות להיפגש עם אנשים בעלי דעות דומות לשלכם, או כאלה שעובדים בעבודה דומה, אך מבצעים אותה באופן שונה – אולי ביעילות רבה יותר.

בתחום השיווק הדיגיטלי, למשל, מדובר לעיתים באנשים העוסקים ב- Disruptive Innovation – חדשנות המובילה ליצירת שוק חדש וגורמת עם הזמן לשיבוש של השוק המסורתי, עד שהשוק החדש הופך לשוק המרכזי – למיין סטרים של התעשייה.

יציאה מאיזור הנוחות, כדי "לעשות יותר", עלולה להיות מרתיעה, אבל אם תבחרו בחכמה, תחוו החזר השקעה וזמן (ROI) משמעותי ומשתלם.

 

איך עושים את זה?

  1. נטוורקינג – אחד היתרונות הגדולים ביותר של השתתפות בכנס בענף הוא בהזדמנות להיפגש וליצור קשרים עם אנשים שיכולים להפוך למשאבים של ממש עבור העסק שלכם – לא רק להפניה של לקוחות אליכם, אלא גם עבור למידה של טכניקות ופרקטיקות, שעובדות טוב עבורם. אם אתם חוששים לחלוק ידע ולשתף אחרים ברעיונות, שעזרו לכם להצליח – אתם עלולים להיות מוגבלים בתוך עולם הנטוורקינג, מפני ששיתוף פעולה בתוך העולם התחרותי שלנו, הוא הלך הרוח המקובל אצל משתתפי הכנסים הללו.
  2. חינוך – ההיבט החשוב ביותר באירועי נטוורקינג הוא מה שתוכלו ללמוד. זו ההזדמנות שלכם לקלוט כמה שיותר מידע חדש – בין אם מדובר בטכנולוגיה חדשה, תהליך, בעל עסק, או ספק, ההזדמנות ללמוד דברים חדשים מאנשים אחרים יכולה להשפיע באופן משמעותי על ההצלחות העתידיות שלכם.
  3. למצב את עצמכם כמומחים בתחומכם – השתתפות במפגשים, אירועים, או כנסים היא דרך נהדרת עבורכם להיות, להיראות ולהתחיל את השלב הבא של הפיכת עצמכם לעסקים מוכרים בתעשייה שלכם. מי שלעיתים קרובות מתבקשים לשאת דברים באירועים כאלה, הם אנשים לא מאוד מוכרים, הפעילים בתוך הענף שלהם, למען שמם ומיתוג עצמם כמומחים – מול האנשים הנכונים. אם אתם מעוניינים להגיע לעמדה הזו בעצמכם – נטוורקינג הוא מקום מצוין להתחיל.
  4. הזדמנות להיות צעד אחד לפני כולם – יש כמות מוגבלת של אימיילים, ציוצים בטוויטר, או וובינרים, שאפשר לקרא, או להשתתף בהם, לפני שהכל הופך לבליל אחד גדול של מידע לא מאורגן. לעומת זאת, בנטוורקינג קיימות אפשרויות נפלאות להתעדכן ולרכוש ידע לגבי חידושים בתחום שלכם, מה שיאפשר לכם לעורר השראה באופן מתוכנן ולהיות כל הזמן צעד אחד לפני קהל היעד שלכם. עמדה כזו, בייחוד בתחום השיווק הדיגיטלי – יכולה להיות ההבדל העיקרי בין הצלחה לכישלון.
  5. קבלו עזרה – פגישה עם אחרים בתעשייה שלכם, בפלטפורמה שדוחפת לשיתופי פעולה, יכולה לאפשר לכם לפגוש מישהו שיש לו תשובה, או הצעה, שיכולה לקדם אצלכם תוכנית או פיתרון לבעיה שלא הצלחתם לפתור בעצמכם. בין אם מדובר במפגש של שאלות ותשובות, או פרטי התקשרות לצורך פולו אפ, מפגש נטוורקינג יכול להיות הזדמנות מדהימה לפתור כל נושא מקצועי, שלא הצלחתם למצוא תשובות לגביו בכוחות עצמכם.

 

לסיכום – מפגשים עם אנשים מהתחום מחזקים את היכולת שלכם להצליח

השתתפות באירועי נטוורקינג, על סוגיהם השונים, הפכה להיות חשובה מתמיד – הערך שתקבלו מהשתתפות באירועים כאלה, יגיע לא רק מעצם המאמץ והזמן שהשקעתם כדי להגיע, אלא בעיקר משיתופי הפעולה שתצליחו ליצור, משיתוף בידע שלכם ומשמירה על קשר בהמשך.