כיצד פרסום דיגיטלי עוזר להצמיח עסקים?

שיווק דיגיטלי
נושאים במאמר
נושאים במאמר

שיווק מסורתי, או שיווק דיגיטלי? זו שאלה שמבלבלת בעלי עסקים קטנים ובינוניים, שיש להם תקציב שיווק זעום – אם בכלל. התקציב הזעום מקשה עוד יותר על ההחלטה – איך לחלק אותו בין המסורתי לדיגיטלי? בסופו של דבר, מרבית העסקים עובדים עם שיווק מסורתי בגלל חוסר זמינות של כלים נכונים למדידת החזר ההשקעה של השיווק הדיגיטלי. בחירת התמהיל השיווקי הנכון אינה משימה קלה. אז מה הדרך הטובה ביותר להחליט?

כדי לבחור, תצטרכו לפני הכל לענות על כמה שאלות, כמו למשל:

  • איזה ערוץ שיווקי ייתן לי את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה הכספית?
  • איך אדע אם זה עובד, או לא?
  • האם עלי לעשות זאת בעצמי או להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים?

התשובות לשאלות אלה עשויות להיות מבלבלות אף יותר מהשאלות עצמן.

לשיווק מסורתי יתרונות משלו ורוב בעלי העסקים מכירים אותם היטב.

רובם כבר השתמשו בשיטות השיווק האלה והם יודעים מה יהיו התוצאות.

העברת המערכת וצוות העובדים מהשיטות המסורתיות לדיגיטליות היא משימה גדולה, הכרוכה ביצירת קמפיינים בדרך חדשה וגם בשינוי של הלך הרוח כולו בחברה.

העולם כולו נמצא במכשירים הניידים בימינו. שם רובנו נמצאים כ – 4 שעות ביום בממוצע, אך בכל זאת עסקים רבים דבקים בשימוש בשלטי חוצות, חוששים לעשות את השינוי.

איך באים לידי ביטוי היתרונות של השיווק הדיגיטלי על פני המסורתי?

  1. הרחבה של פעילות העסק לאזורים גיאוגרפיים חדשים בעזרת שיווק מסורתי, עשויה להיות משימה מתישה ומייגעת. שיווק דיגיטלי יכול לעזור לכם להרחיב את העסק שלכם לאזורים חדשים – מבלי להתמודד עם המשמעות הפיזית של התרחבות גיאוגרפית. ברשתות החברתיות, למשל, כל מה שעליכם לעשות הוא להזין את האזור שאליו אתם מעוניינים לחדור עם הפעילות העסקית שלכם ואת קהל היעד. הקמפיין המקוון לאזור החדש יכול להיות מוכן תוך רגעים ספורים.
  1. עלות אפקטיבית – לעסקים קטנים ובינוניים אין כסף רב לבזבז על שיווק. המטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים בעלות הנמוכה ביותר שאפשר. פרסומת חד פעמית בטלוויזיה, שנמשכת 30 שניות, יכולה להגיע לעלויות של עשרות ומאות אלפי שקלים, או דולרים (הכל בהתאם למידת החשיפה המשוערת). לעסק קטן בדרך כלל אין סכום כסף כזה. גם המודעות המודפסות ושלטי החוצות מגיעים לעלויות שאינן אפשריות לעסק קטן.
    לעומת זאת, מודעות דיגיטליות יכולות להגיע לקהל יעד ספציפי וממוקד, בעלות נמוכה הרבה יותר.

    השיווק הדיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים לבחור את תקציב השיווק המתאים להם ולשלוט בו באופן מלא.  עוד דבר שהשתנה לטובה בעקבות השיווק הדיגיטלי הוא ה CPL – cost per lead – כלומר – אתם משלמים רק על לידים אמיתיים וחמים, שהגיעו אליכם.

"40% מבעלי העסקים, טוענים כי השימוש בשיטות שונות של שיווק דיגיטלי מאפשר להם חיסכון משמעותי בהוצאות השיווק על שירותים ומוצרים"

  1. ניתוח ומדידה של התוצאות – זהו כנראה היתרון הגדול ביותר של השיווק הדיגיטלי, מייד אחרי העלויות הנמוכות ויעילות הפעולות השיווקיות. תוכלו לעקוב ולראות – איזה ערוץ שיווקי סיפק מכירות וכמה, מה שלא מתאפשר בשיווק המסורתי. השיווק המסורתי, כמוהו כיריה בחשכה לפעמים – אם אין לכם את יכולת המדידה של החזר ההשקעה בכל אחד מערוצי השיווק.

    פרסום דיגיטלי מאפשר לכם למדוד כל הקלקה של הלקוחות על קישור, כל כניסה לאתר שלכם, שימוש בדפי נחיתה, צפיה בסרטונים ועוד. כך אתם יכולים לזהות דפוסי התנהגות וקניה של הלקוחות שלכם, כמו למשל – באילו שעות הם פעילים ברשתות החברתיות, איזה סוג של פרסומות פועל עליהם ביעילות המרבית, אילו מבצעים מושכים אותם יותר וכו'.

    כל אלה מעניקים לכם תובנות מפורטות על קהל היעד שלכם, כדי שתוכלו ליצור מודעות פרסום ממוקדות במיוחד. כמות ואיכות הנתונים שאפשר לאסוף בעזרת השיווק הדיגיטלי היא פנטסטית.

  2. הכנסות גבוהות יותר – לעסקים קטנים ובינוניים המשתמשים באמצעי שיווק דיגיטליים יש סיכויים טובים פי כמה להרחבה של הפעילות העסקית שלהם.
  3. קהל סופר ממוקד – אם יש לכם מוצר המיועד לנשים בגילאים 24-26 שמתעניינות באביזרי אופנה, המתגוררות בלונדון וזה עתה התארסו, תוכלו למקד את הפרסום באופן מדויק. זה אחד היתרונות הבולטים של שיווק דיגיטלי – האפשרות למקד לקהל היעד המדויק למוצר, או לשירות שלכם.
  4. שיווק בזמן אמת – ניתן לשנות את ההצעות והמסרים השיווקיים על סמך פעולות שננקטו על ידי הלקוחות – הקלקות, כניסות לאתר וכו'. עסק יכול להתאים מבצעים בזמן אמת ולהציע לאנשים בדיוק את מה שהם רוצים, מה שיגביר את שביעות רצון הלקוחות וגם יגדיל את ההכנסות לעסק.

יכולות המיקוד של המסרים הנכונים לקהל היעד הנכון הן מדהימות ואינן מסוגלות להתקיים באמצעי השיווק המסורתיים.

לסיכום: שיווק דיגיטלי מסייע לעסק שלכם ליישם טכניקות ואסטרטגיה שימשכו יותר תנועה לעסק. תנועה שתהיה איכותית, שתספק יותר המרות (המרה=מעבר מפרסומת דיגיטלית לרכישה אונליין).

אין באמור מעלה כדי להפחית מערכו של השיווק המסורתי.

זהו אמצעי שיווק חשוב ויעיל, אבל עסקים קטנים ובינוניים צריכים להתחיל לאמץ גם את אמצעי השיווק הדיגיטליים. מעבר לדיגיטל יביא הכנסות וצמיחה גבוהים יותר.

שיווק קיים כדי למקד את המסרים הפרסומיים הנכונים לאנשים הנכונים. שיווק דיגיטלי קיים כדי לעשות זאת ביעילות.

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בווטצאפ
שיתוף ב linkedin
שיתוף בלינדקין

יעניין אתכם גם