בטח שמעתם מאות פעמים כי קידום אורגני (או בשם המקצועי אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO) הוא כלי שיווק דיגיטלי חיוני, אבל גם אם יש לכם הבנה בסיסית של מה כרוך בזה, יתכן ועדיין לא תהיה לכם אחיזה מוצקה על מה מדובר ועד כמה זה מורכב לעשייה מכל ההיבטים הנדרשים.

קידום אורגני מורכב ממספר אלמנטים שונים שאם תדעו מה הם וכיצד הם עובדים, זה המפתח שיעזור לכם להבין למה SEO הוא כל-כך חשוב. בקצרה, קידום אורגני הוא משמעותי כי הוא גורם לאתר שלכם להיות גלוי יותר, וזה אומר – יותר תנועה ועוד הזדמנויות להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות.

מעבר לכך, קידום אורגני הוא גם כלי רב ערך עבור מודעות למותג, בניית קשרים עם לקוחות פוטנציאליים, ועוזר למקם את עצמכם בתור מומחים סמכותיים ואמינים בתחומכם.

אז מבלי לבזבז לכם זמן נוסף, ריכזנו עבורכם את כל המידע שמסביר בדיוק את כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום אורגני(SEO) ולמה זה חיוני בעידן הדיגיטלי של היום.

אלמנטים חיוניים של קידום אורגני SEO

מילות מפתח

עברו הימים בהם מילות מפתח היו הטכניקה היחידה והחשובה לקידום אורגני, אבל זה לא אומר שהם עדיין לא חיוניים וקריטיים. ההבדל הוא שכיום, מילות מפתח חייבות לעבור מחקר מקיף, שנבחרו בקפידה ונעשות בהן שימוש מושכל בתוכן שלכם כדי להיות באמת יעילות.

אבל מה הן מילות מפתח בדיוק?

מילות מפתח הן מילים וביטויים אשר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בדרך כלל משתמשים בהם כדי לחפש תוכן ברשת, מה שעוזר למותגים יכולים להשתמש בשיטה זו כדי ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים אשר מחפשים את המוצרים והשירותים שלהם.

כאשר בוחנים מילות מפתח, חשוב לחפש מודעות עם שיעורי חיפוש גבוהים ותחרות נמוכה, ולבחור מילות מפתח זנב-קצר (כגון המבורגר), מילות מפתח זנב-ארוך (כגון המבורגר טבעוני ללא גלוטן), ומילות מפתח לוקאליות (כגון המבורגר טבעוני בתל אביב) שישולבו בתוך תוכן האתר שלכם. תוכלו גם להשתמש במילות מפתח כדי לבצע אופטימיזציה של כל הכותרות, כתובות האתרים ורכיבי SEO נוספים ברמת האתר (פרטים נוספים על כך בהמשך).

תוכן

התוכן הוא חלק חיוני מאוד בקידום אורגני (תוכן הוא המלך!) כי זה הרכב שבו אתם משתמשים כדי להגיע לקהלים מעורבים. לדוגמה, אם אתם בעלים של משתלה ורציתם להגביר את הנראות שלכם, אתם יכולים לפרסם סדרה של מאמרים בבלוג על גינון, בחירת המין הנכון של צמחים, טיפים לגידול נכון, ועוד.

כאשר אדם שרצה לדעת פרטים על גינון והלך לחפש את המידע הזה, הבלוג שלכם יעלה ואתם תוכלו לבנות מערכת יחסים עם אותו לקוח פוטנציאלי ע״י המידע והערך שנתתם לו. כאשר אותו לקוח יחשוב על לקנות את הצמח שהוא חשב עליו, למשל, אתם תהיו המשתלה הראשונה שתעלה בדעתו. התוכן של היום חייב להיות חינוכי, אבל גם מעניין, רלוונטי, מרתק, מעורב ושיתופי. התוכן מגיע במגוןן צורות, כולל:

  • תוכן בדף האינטרנט
  • סרטונים
  • בלוגים
  • אינפוגראפיה
  • פודקאסטים
  • ספרים אלקטרוניים וניוז לטר
  • פוסטים במדיה החברתית

 

קידום אורגני חיצוני (Off-Page SEO)

Off-Page SEO כוללת שיטות אופטימיזציה חיצוניות ומעורבת רחוק מהאתר שלכם מאשר בתוך האתר שלכם. הטכניקה העיקרית המשמשת לקידום אורגני חיצוני הוא בניית פרופיל קישורים נכנסים לאתר שלכם מאתרים חיצוניים סמכותיים ואיכותיים, מה שעוזר למנועי החיפוש להבין כי האתר שלכם הוא בעל ערך ואיכות גבוהה, מה שעוזר לאתר שלכם לבנות סמכות ברשת.

ישנם טקטיקות רבות עבור בניית פרופיל קישורים, וכמה משיטות העבודה המומלצות והנכונות להיום הם מאמרי אורח, יצירת אינפוגרפיקות לשיתוף לקהל גדול, ולציין אזכורים של משפיעים ברשת בתוכן שלכם.

קידום אורגני מקומי (Local SEO)

קידום אתרים מקומי הופך להיות חשוב יותר ויותר, שכן יותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים ניידים לחיפוש. בימים אלה, 57% מכלל החיפושים מבוצעים מסמארטפונים וטאבלטים, ומחצית מחיפושים אלו הם בעלי כוונה מקומית.

אם אתם בעלים של מסעדה, למשל, אז קידום אורגני מקומי יבטיח כי כאשר אנשים באזור שלכם יחפשו את המסעדות הטובות ביותר בעיר, הם יגיעו לאתר שלכם. יחד עם שימוש במילות מפתח מקומיות, שיטות עבודה נוספות לקידום אורגני מקומי הם: יצירת דפים ספציפיים עם ביטויים מקומיים, וליצור דפים בגוגל לעסק שלי, גוגל מפות וברשתות החברתיות.

שיווק במנועי חיפוש (SEM)

שיווק במנועי החיפוש מתייחס לקידום ממומן, והוא כולל מודעות מותאמות, Google Ads, מודעות במדיה החברתית, תשלום לקליק (Pay-Per-Click), מודעות גוגל שופינג, מודעות לתצוגה ועוד.

למרות ש – SEM בדרך כלל אינו מרכיב מרכזי באסטרטגיית SEO מקיפה, האלמנט הוא עדיין חשוב מכיוון שהמקום שלו הוא לעזור לכם להגיע לקהלים חדשים וממוקדים.

הבנת החשיבות של SEO עבור עסקים מודרניים

נראות ודירוגים

אחד הפונקציות החשובות ביותר של קידום אתרים הוא הגברת הנראות, מה שאומר לקהל כמה שיותר על לקוחות פוטנציאליים למצוא אתכם כאשר הם מחפשים משהו שיש לכם להציע.

הנראות קשורה ישירות לדירוג שלכם

ככל שאתם בדירוג גבוה יותר בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP), הסיכויים שהלקוחות הפוטנציאליים יראו אתכם ויכנסו לאתר שלכם הוא גבוה יותר. ככל שהמאמצים שלכם בקידום אורגני יעילים יותר, כך הדירוג שלכם גבוה יותר והנראות שלכם טובה יותר, שזה חשוב במיוחד אם אתם לוקחים בחשבון שרבע מהמשתמשים באינטרנט לעולם לא עוברים לדף השני והלאה בתוצאות החיפוש.