תכנון פרסום דיגיטלי באמצעות אסטרטגיה

target strategy digital art
תוכן עניינים

תכנית אסטרטגית לשיווק דיגיטלי היא כלי חיוני לכל עסק. פיתוח תכנית שיווק דיגיטלית מסייעת בזיהוי הייחודיות של העסק – במה הוא מבדל את עצמו מעסקים דומים אחרים? מי קהל היעד הספציפי של העסק? וכיצד לייצא את המסר השיווקי המתאים לקהל היעד – דרך מגוון ערוצים דיגיטליים.

תכנית עומק מפורטת לביצוע אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי, יכולה לחשוף בפניכם אפשרויות והזדמנויות חדשות ולהרחיב את הגישה שלכם ללקוחות חדשים.

התמקדות בקהלי יעד מדויקים, זיהוי הצרכים ותחומי העניין שלו, יסייעו במיקוד תכנית הפעולה והשגת היעדים השיווקיים של העסק. אז איך עושים את זה?

 

כך תבנו תכנית לשיווק דיגיטלי מוצלח

חברות שיש להן תוכנית שיווק ברורה, מדווחות על צמיחה מהירה בשישים אחוזים יותר מאשר ללא תוכנית שיווק. מהם השלבים הנכונים לפיתוח תכנית כזו?

הדבר הראשון שכדאי לעשות כדי לפתח אסטרטגיה שיווקית מעולה, הוא לערוך לצוות השיווק של העסק סדנה לאסטרטגיה שיווקית, שם הוא יוכל לקבל מענה לשלל שאלות.

מומלץ לשתף בסדנה כזו את הצוות המוביל בעסק, את יועצי השיווק של העסק וכו' ולהיערך ככל הניתן מראש – לדון בשאלות הנכונות לקידום העסק שלכם,

כדי להבין יותר בקלות את האתגרים העומדים בפניכם ואת הדרך לצלוח אותם.

 

ערכו בדק בית:

  • מה עבד, או לא עבד בעבר?
  • מה היו החסמים העיקריים שלכם בשנה האחרונה?
  • מה היו הישגי המפתח בשנה האחרונה?
  • מה יהיו היעדים לחמש השנים הבאות?
  • מיהם המתחרים העיקריים שלכם ואיך אתם מתכננים לעמוד בתחרות מולם?
  • מהם האתגרים מול קהל היעד שלכם ומהן הבעיות שלו, שהעסק שלכם יכול לפתור?
  • מהי גישת המכירות של העסק וכיצד השיווק יכול להשתלב נכון יותר במאמצי המכירות?
  • האם היו בשנה החולפת הזדמנויות שיווקיות שלא נוצלו? יעדים שיווקיים שלא הושגו?
  • מה יהיה תקציב השיווק לשנה הקרובה?
  • האם תקציב השיווק מספק? או שיש להגדיל/להקטין אותו?

 

עכשיו התחילו מהבסיס:

  1. קבעו יעדי הכנסות לשנה הקרובה.
  2. קבעו כמה מההכנסות יגיעו מלקוחות קיימים לעומת לקוחות חדשים.
  3. הבחינו בין המקורות השונים ללידים שיווקיים.
  4. חשבו – מהו גודל העסקה הממוצעת ואם יהיו הפסדים – מה יהיה ההיקף שלהם.
  5. קבעו את כמות הלידים הדרושה להשגת היעדים שקבעתם.

 

צרו לוח שנה שיווקי

לוח שנה שיווקי הוא לוח זמנים להשגת יעדים ומטרות.

הוא אמצעי חשוב המקדם את הצלחת העסק. בלוח השנה השיווקי תסמנו את התאריכים להשגת היעדים והמטרות ואת הזמנים המיועדים לעבודה על השגת היעדים הללו. באמצעותו תכנית השיווק תהפוך לקו המנחה של שיווק העסק ויש לבדוק על בסיס שבועי את העמידה ביעדים הקבועים בו. הדרך היעילה ביותר לבנות את לוח השנה השיווקי היא באמצעות רשימת משימות ברורה ומכוונת לפעולה, שתעסוק בשלוש שאלות עיקריות:

  • מי – הקצאת תפקידים ברורים לביצוע המשימות ומי אחראי לוודא שהמשימות בוצעו.
  • מה – תמצית הקמפיין השיווקי: שם הקמפיין, האלמנטים שבהם תשתמשו, קהלי היעד וכו'.
  • מתי – הכניסו כל אחד מהיעדים לתוך תאריכי יעד – שליחת מיילים, קמפיין השקה, תכנון פגישות ועוד.

אם תשתמשו בו כראוי – לוח השנה השיווקי, יחד עם האסטרטגיה שיווק דיגיטלי, יתנו לכם קווים מנחים לכל עבודת השיווק לשנה שלמה, יהוו גורם מוטיבציה ומדד לעבודה נכונה ולהצלחה של העסק

שתף בפייסבוק
שתף בטוייטר
שתף בלינקדאין
שתף בWhatsApp

אולי יעניין אותך גם: