אילו תפקידים יכולים להתאים לך בתחום השיווק הדיגיטלי?

תוכן עניינים

לשיווק דיגיטלי יש נישה משלו בתעשייה בה המיומנויות והיכולות הנדרשות הן הרבה מעבר לאסטרטגיות שיווק בסיסיות וחשיבה יצירתית.

אם אתם רוצים להשתלב בתחום השיווק הדיגיטלי, חשוב שתבינו מה הכישורים הנדרשים ומה עושים אנשי השיווק הדיגיטלי.

מה עושה משווק דיגטלי?

באופן כללי, משווק דיגיטלי אחראי על השימוש בערוצים הדיגיטליים כדי לייצר לידים ולבנות מודעות למותג.

הערוצים הדיגיטליים העיקריים כוללים:

  1. אתרי אינטרנט
  2. דירוג גבוה במנועי החיפוש
  3. רשימות תפוצה במייל
  4. מודעות פרסום דיגיטליות
  5. בלוגים

מעבר לכל אלה, על המשווק הדיגיטלי לדעת כיצד לנתח תוצאות ונתונים, כדי לזהות חולשות ולמצוא דרכים לשיפור הביצועים בכל הערוצים האלה.

בתפקיד כזה תוכלו להיות אחראים לכל ההיבטים של האסטרטגיה הדיגיטלית של החברה, או להתמקד ולהתמחות באחד מהם.

חברות קטנות יותר נוטות להעסיק איש דיגיטל אחד, שמנהל את כל הערוצים הדיגיטליים, או מנהל כללי אחד, בעוד שתאגידים יכולים לחלק את האחריות בין אנשי צוות שלם, או אפילו בין מספר מחלקות שונות.

אנשי הדיגיטל – בודדים, בצוותים, או במחלקות שונות,  אחראים להניע צרכנים רלוונטיים במטרה לשפר את המותג, ליצור הכרה ואמון ובסופו של דבר להניע את כוונת הרכישה.

אילו תכונות תצטרכו להפגין כדי לעבוד בשיווק דיגיטלי?

איש דיגיטל איכותי עשוי להיות אדם, שיש לו צד יצירתי חזק, שמבין גם בהיבטים הטכניים,  או אדם טכני שמבין עד כמה חשוב התוכן למדיה החברתית.

זהו תחום בו ניסיון, או התמחות טובה משפיעים על האופן בו המעסיקים מתייחסים אליכם.

תעודות הסמכה רלוונטיות מחליפות את התארים האקדמיים, כמו גם אישורים על קורסים מקוונים שלקחתם ומוסיפים לאמינות שלכם ולערך שלכם כעובדים בתחום הדיגיטל.

על כל אלה כדאי מאוד להוסיף נוכחות דיגטלית מורגשת משלכם ודפים עמוסי עוקבים במדיה החברתית. לעיתים קרובות זו הדרך הטובה ביותר למשוך תשומת לב חיובית לעצמכם, אם אתם מחפשים קריירה בשיווק דיגיטלי.

באילו נושאים תצטרכו לשלוט כדי להיות אנשי דיגיטל טובים?

  • סרטוני וידאו: לא קל למשוך תשומת לב ולבנות עמוד עם אלפי עוקבים ברשת. נתונים סטטיסטיים מראים שסרטון תורם להגברת המעורבות, תוך השגת דירוג גבוה יותר בגוגל. אתם לא חייבים להיות מפיקי וידאו מנוסים. מספיק שתהיה לכם היכרות מספיק טובה עם היסודות ליצירת סרטוני וידאו.  אחרי שתבינו כיצד לכתוב סקריפטים, תוכלו להשתמש בפלטפורמות וביישומים, המיועדים ליצירת סרטונים. הסרטונים המוצלחים שתיצרו יוסיפו לכם נקודות זכות, כשתחליטו להגיש מועמדות למשרות שיווק דיגיטלי.
  • SEO ו- SEM: (תהליכי שיפור תוכן ומבנה אתרים לצורך שיפור תוצאות החיפוש בגוגל): חיפושים מקוונים הם הגורם המניע את יצירת המודעות הדיגיטליות ואת בחירת התוכן שלהן. עליכם להבין כיצד ליצור אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ומנועי חיפוש שיווק (SEM) על מנת לעבוד בתחום. אין צורך לדאוג לגבי הנושאים הטכניים שמאחורי הקלעים. התפקיד הזה מתמקד בהבנת החשיבות של SEO ושיטות העבודה המומלצות והמקובלות בתעשייה. זהו הבסיס של כל יוזמה, קמפיין, או ניהול תוכן שיווקי דיגיטלי. ההבנה כיצד SEO ו- SEM משפיעים על המאמצים שלכם לשווק ברשת תאפשר לכם לעבוד עם יתר אנשי צוות הדיגיטל ולהוכיח שאתם יודעים מה אתם עושים.
  • שיווק תוכן: תוכן הוא הכלי שבאמצעותו אפשר למשוך לקוחות ולהניע אותם לפעולה – בין אם זה אתר אינטרנט, סרטון וידאו, פרסום פוסטים במדיה חברתית ובלוגים. זה יכול לכלול גם כל אמצעי דיגיטלי, שאנשים יכולים לגשת אליו באופן מקוון – כמו מסמכים לבנים (white papers), חוברות הדרכה ועוד. כשתבינו היטב את כל היבטי התוכן הדיגיטלי, כיצד הוא נוצר, כיצד הוא משרת את נושא השיווק וכיצד ניתן להשתמש בו בצורה הטובה ביותר – אז יהיה בידכם מאגר של מידע, שיוכל ללוות אתכם כמעט לכל תפקיד של שיווק דיגיטלי. תצטרכו להבין כיצד להשתמש בתוכן בצורה הטובה ביותר, כולל במדיה החברתית, כדי לעזור לעסקים לעמוד ביעדים שלהם. בהתאם לרמת התפקיד שאתם מחפשים בתחום השיווק הדיגיטלי,  בענף הזה ייתכן שתידרשו גם לשלוט באסטרטגיית תוכן וניתוח נתונים.
  • נתונים ואנליטיקה: Google Analytics הוא כלי מרכזי בהיבטים רבים של שיווק דיגיטלי. תוכלו לעקוב אחר מידע המרוכז בדוחות, אך לא פחות חשוב, שתדעו להשתמש במידע שתמצאו. מעקב אחר קמפיינים ויישום ממצאים על בסיס התנהגות צרכנים יאפשרו לכם למצוא פתרונות טובים יותר, שיגדילו את כמות ההמרות ויצרו הנעה לפעולה. איסוף ושימוש בנתונים הוא חשוב גם מכיוון שהנתונים, שנאספו מתוך אמצעי השיווק הדיגיטלי השונים, הם יקרים מפז ויש להשתמש בהם בדרכים יצירתיות ומושכלות לגיוס ושימור של לקוחות חדשים.
  • חשיבה עיצובית: חווית המשתמש היא המפתח לשיווק דיגיטלי מוצלח. חשיבה עיצובית היא קריטית מפני שהיא מלמדת חברות כיצד ליצור קשר עם הלקוחות בצורה הטובה ביותר. אך מעבר לכך, היא מבטיחה כי השימוש של הלקוחות באמצעי השירות והשיווק הדיגיטלי יהיה פשוט ונוח. החל בשימוש באתרי קניות מקוונים, גישה למידע ופלטפורמות אחרות שהעסק שלכם עשוי להציע ללקוחות וכלה באפליקציות מותאמות אישית. עליכם ללמוד לראות מעבר לרעיונות שהוצגו בפניכם ולהיות מסוגלים להביט קדימה על הסוגיות הפוטנציאליות שעשויות לעלות. אתם חייבים להיות מסוגלים להציע שיפורים על סמך האינסטינקטים האלה ולהבטיח שהרעיונות שלכם יהיו ברי ביצוע.
  • ידע טכני: טכנולוגיה היא הכוח המניע בעולם הדיגיטלי, כך שתצטרכו להבין את הטכנולוגיה החדישה ביותר ואיך משתמשים בה. עליכם להסתגל במהירות לשינויים בענף ולהיות כל הזמן עם יד על הדופק, כך שתוכניות השיווק הדיגיטלי שלכם יהיו מעודכנות בהתאם לשינויים. השימוש בטכנולוגיה צריך לבוא לכם בקלות ללא חשש משינויים. לא משנה איפה תרצו להתחיל (או לסיים) את הקריירה שלכם – קצת ידע בקידוד, שימוש בתוכן מקוון ומערכות ניהול (CMS) הוא חובה.
  1. הבינו כיצד ליצור מעורבות: יותר מתמיד תצטרכו להבין את הדרך הטובה ביותר להניע לקוח לפעולה. תזדקקו ליכולות משמעותיות של משיכה ושכנוע, כדי ליצור קמפיינים חדשניים, שיסייעו בהגדלת הפעילות העסקית של הלקוחות, או המעסיקים שלכם. תהיו חייבים להבין מה גורם לצרכן של היום להתחייב, להמיר ולבצע רכישה. אי אפשר להסתפק יותר רק בלגרום לאנשים לעקוב אחר פרופיל הפייסבוק, או האינסטגרם שלכם. צריך גם לשכנע את האנשים שעובדים אתכם – הצוות שלכם, העמיתים שלכם לעבודה ומנהלי העסק, יצטרכו להיות משוכנעים שכדאי להשקיע כסף ברעיון שלכם לקמפיין מוצלח. הבנת כל ההיבטים של SEO , תוכן והטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי לגרום ללקוחות להגיב, היא הדרך הטובה ביותר לגייס תמיכה ברעיון שלכם גם מהצוות והמנהלים.

 

תפקידים נפוצים ומוכרים בשיווק דיגיטלי:

אם אתם רוצים להתמקד עוד יותר ולהכיר את סוגי המשרות הקיימות בשיווק דיגיטלי, ישנם כמה מסלולי קריירה שמביניהם תוכלו לבחור. למשל:

  • מנהל SEOבתפקיד זה, יצפו מכם להשתמש בכישורים שלכם כמומחים ל- SEO כדי לסייע בהנעת תוכן ושיפור חברות תוכן. תוכלו להשתמש בידע שלכם כדי לקבוע יעדים של יצירת תוכן עם תובנות חשובות לגבי האסטרטגיה הנדרשת לשיפור הביצועים בגוגל, כמו גם במדיה החברתית.
  • מומחה לתוכן שיווקי: בתפקיד זה תוכלו להיות היוצרים של התוכן, להציע תוכנית ולעיתים גם את האסטרטגיה שתבטיח להגדיל את תנועת הלקוחות בעסק ואת הדירוג בגוגל. תתבקשו להציג תוכנית – באילו תכנים כדאי להשתמש – החל מוידאו וכלה בבלוגים ומדיה חברתית. תוכלו לעבוד מול מנהל SEO או מול מחלקת השיווק, כדי לקבל מהם את מילות המפתח, שצריך לשלב בתכנים השונים, כדי לשפר את היעילות שלהם בתפקיד השיווקי.
  • מנהל מדיה חברתית: מנהל מדיה חברתית מתמקד במדיה חברתית ויוצר לוח זמנים אפקטיבי לפרסום פוסטים. הוא גם מפקח על פרסום הפוסטים והתכנים שלהם, או במקרים מסוימים יוצר בעצמו את הפוסטים. גם במקרה כזה אפשר לעבוד מול מומחים לשיווק תוכן, אנשי SEO ומשווקים דיגיטליים אחרים כחלק מאסטרטגיית שיווק דיגיטלית כוללת.
  • מנהל שיווק דיגיטלי: בתפקיד זה תצטרכו לפקח על פיתוח אסטרטגיית התוכן הכוללת, כמו גם הקמפיינים השיווקיים. תפקיד זה כרוך בהגברת המודעות למותג תוך כדי תנועה למטרה, שהיא גיוס לקוחות חדשים. לרוב יצפו מכם להיות מעודכנים בטכנולוגיה החדישה ביותר, כדי לייעל את מאמצי השיווק הדיגיטלי של החברה. במקביל, ייערכו ניתוחים של הפעולות השיווקיות שלכם לצורך בחינת רמת היעילות שלהם.

לסיכום:

תחום השיווק הדיגיטלי מתקיים תוך שינוי תמידי. המאפיין הזה של התחום מחייב יכולת מחשבה קדימה, חיזוי נכון של העתיד לבוא. לעמוד תמיד בחוד החנית של התחום, לקבל החלטות מקוריות, ליצור קמפיינים שלא נראו בעבר  ולפעול ברוח חלוצית.

להפעיל ללא הרף את יכולת החיזוי שלכם ולדמות – אילו שינויים עומדים להתרחש בתעשיה וליישר את הקו איתם באופן קבוע. תזדקקו גם ליחסי אנוש מעולים ויכולת עבודה בצוות, כדי לפעול בשיתוף פעולה מוצלח עם מחלקות אחרות.

הבנה נכונה של נושא המיתוג, גם היא חיונית, מפני שתתבקשו לבנות נוכחות אינטרנטית המשקפת את המותג של החברה. אם יש לכם מוח אנליטי, הדבר יקל עליכם לנתח את הנתונים העומדים לרשותכם וללמוד כיצד לחלץ מהם את המידע הרלוונטי, שישמור על יעילותה של האסטרטגיה שלכם.  לבסוף, תצטרכו להיות נחושים באמונתכם, כי השיווק הדיגיטלי הוא הדרך הנכונה והיעילה ביותר, להישאר מעודכנים בכל החידושים הרלוונטיים, אבל גם לדעת לעבוד בשיתוף פעולה עם אחרים, כך שאנשים יהיו מעוניינים לראות את הרעיונות שלכם מתגשמים ולעזור לכם להגשים אותם.

 

שתף בפייסבוק
שתף בטוייטר
שתף בלינקדאין
שתף בWhatsApp

אולי יעניין אותך גם: