מיתוג חברות בדיגיטל: למה כדאי למתג את העסק שלך קודם בדיגיטל

2023-02-17 23.25.11
תוכן עניינים

בימינו, מותגים חיים ונושמים בעידן הדיגיטלי, הם מסתגלים לעולם המשתנה במהירות מסדר היום הפוליטי של ידוענים והאג׳נדה שלהם.

 

מנהל מחלקת ההנדסה בגוגל ריי קורצוויל אומר כי ״לא נחווה 100 שנות התקדמות במאה ה-21 – זה יהיה כמו 20,000 שנות התקדמות בקצב של היום במאה ה-21״. ההצלחה בשוק של היום נשענת על איך מותגים מתמודדים עם הזהות החזותית שלהם – מיתוג של הדור הישן פשוט לא חודר מספיק לעומק התודעה כמו מיתוג בעולם הדיגיטלי החדש.

 

חווית הלקוח הכוללת והשיתוף של ניסיונות אלו הם מה שמגדירים מותג. מחקר שהוזמן על ידי ״ליתיום טכנולוגיות״ מצא כי 27% מתוך 1,000 מבוגרים שנסקרו רשמו תקשורת דיגיטלית באמצעות אתר אינטרנט, בלוג או ערוצים חברתיים כדרך המועדפת שלהם לתקשורת עם מותגים. ציפיות ההימור הגבוהות של מותגים הן כעת מה שמשאירים את חברות הפרסום והמותגים המובילים עם יד על הדופק.

 

איך האינטרנט שינה את פני המשחק של עולם המיתוג

כיום, חווית המיתוג המקוון מורכבת מאלף פרטים זעירים – כגון לוגואים, פונטים וזמני טעינה באינטרנט – הקובעים את הביצועים האולטימטיביים. והפקטורים האלו יכולים להשתנות בכל יום, מה שהופך את מה שאתם חשבתם שידעתם על מיתוג למסובך יותר ואילץ משווקים לחשב מחדש אסטרטגיות, מבנים ואפילו את אישיות המותג.

אז איך מותגים יכולים להיות יפים באינסטגרם, מצחיקים ביוטיוב, אינטיליגנטיים בלינקדין ועדיין להיות נאמנים לערכים שלהם?

בעת יצירת זהות המותג שלך, אתה צריך עכשיו לחשוב על הגופנים של לוחות מודעות ענק ומסכים זעירים, צבעי אינטרנט נגישים, זמני טעינה במכשירים ניידים, לעמוד בתקנון של גוגל ולהיות קריא מספיק עבור הלקוחות הפוטנציאליים.

על פי מאמר אחד ב-Inc, ״היום, לוגו צריך להופיע לא רק מעל הדף, אלא להופיע גם במסכי טלפונים ניידים וטאבלטים, אתרי אינטרנט ומדיה חברתית, בעצם בכל דרך וצורה אחרת של תקשורת שאתם מסוגלים לחשוב בימינו״.

בעוד שסוכנויות פרסום מסורתיות (ערוצי טלוויזיה, עיתונים, מגזינים, רדיו) מתמקדות במיתוג כפי שהיה בעבר, סוכנויות דיגיטליות מבינות איך לייצר את הזהות החזותית של המותג שתעבוד בעידן של ריבוי מסכים. מותגים צריכים קודם כל לחדור לתודעה ע״י הדיגיטל כדי לעמוד בסטנדרטים העקביים שלהם. משמעות הדבר היא כי אלמנטים מסויימים במערכות זהות המותג צריכה להשתלב ישירות לתוך הDNA של הצרכן כדי להביא להמרה.

לדוגמה, תשקלו גופני כתיבה המתאימים לאינטרנט, תמונות וצילומים בסטנדרטיים מסוימים שיעלו היטב אונליין, כמו כן גם לוגו שיעבוד טוב גם במובייל.

במקום ליצור אלמנטים חריגים עבור הדיגיטל, המותגים צריכים לקחת צעד אחורה ולראות איך המותג שלהם יכול להתפתח כדי לספק את החוויה האפשרית הטובה ביותר גם בדיגיטל וגם בפרסום המסורתי.

לבחור בדיגיטל קודם

מותג אחד שיש לו שליטה על האמנות של מיתוג אונליין ואוף ליין הוא Netflix.

 

עיתונאי בארה״ב בשם מארק ווילסון רשם כי יצירת מותג ״תלויה בהתאמה לשלטי חוצות ענקיים לבין אפליקציות זעירות באייפון.״ כמו רבים, הוא משבח את המיתוג של נטפליקס על כל שלא עושה ״הבחנה מוצקה בין מיתוג חברה לבין מיתוג מוצר של חברה או אפילו חווית משתמש, הכל הוא רצף של הדברים.״

לוגואים בימינו נשארים פשוטים ועקביים תוך הסטה מינורית כדי להתאים בגדלים שונים, מצבי רוח והזדמנויות. אין פלא שרייאן מור, מנהל קריאייטיב בגרטל, אומר כי ״יצר את המותג של נטפליקס באופן כזה שהנפח של המותג יכול להופיע או לרדת״.

איך להכין את המותג שלך לעולם הדיגיטלי

כדי להכין מותגים עבור סדר עולמי חדש זה, סוכנויות דיגיטליות נמצאים במקום טוב להיות האדריכלים של המותג החדש. הם מכירים הכי טוב את הפרמטרים ויודעים כיצד הם יכולים לעלות על הציפיות של הלקוח דרך חווית המשתמש. כאשר אתם בוחרים במיתוג דיגיטלי קודם, אתה יכול לייעל את החוויה הדיגיטלית תוך שמירה על חזון המותג שלכם ולהבטיח את גודל הגופן של המותג, צבע ותמונות שלא יהרגו את המותג דיגיטלית וישמשו אתכם גם לפרסום אוף-ליין.

רשימת הביצוע הזאת צריכה להתחיל על ידי מעבר על גבולות של גופנים מותאמים לאינטרנט וכמו כן גיבויים בכל שלב. צריך לשים דגש על הכתב וכמו כן על הקריאות והנגישות שיהיו בסטנדרטיים הגבוהים ביותר שעולים לכם לראש.

גוגל ופייסבוק עדכנו לאחרונה את פונט המותג שלהם כדי לנקות את הפונטים המיושנים יותר, כשהם שולטים במעבר. שוב, זה יכול להיות משהו פשוט כמו כמות התוים הריקים בין האותיות בפונט שלכם, כך שכאשר הכיתוב מופיע במכשיר נייד, שום פרט אינו נאבד.

ניואנסים של מיתוג דיגיטלי יכולים להיות פשוטים כמו שימוש או בעלות על צבעים וסמלים טובים.

 

האם אתם יכולים לדמיין את אובר ללא איקוני שחור ולבן של האפליקציה שלה? שימוש בצבע אייקונוגרפיה עוזר גם לשרת את המטרה הדיגיטלית המעשית כשזה מגיע לזמני טעינה של הדפים ואת ההצלחה הכללית של המותג בעידן הדיגיטלי.

תמונות הענק של המותג שלכם נראות נהדר על שלטי חוצות בגודל 4*4 מטר, אבל מה עם זה 300 על 50 פיקסל בבאנר למכשיר הנייד? אם אתם יכולים לפתור את זה, כל מאית השנייה ופיקסל יכול להיות ההבדל בין המרה למישהו שנוטש את האתר שלכם.

המותגים של היום לא צריכים להיות מוגבלים על ידי הסביבה בהם הם עובדים. הם יכולים להשתמש בהבדלים רבים כדי לחזק את מי שהם על ידי חשיבה דיגיטלית ראשונית. סוכנויות דיגיטל עובדים על הפרטים הכי קטנים וכל הצוותים נותנים את כל המאמץ כדי להיות בעמדה מצוינת לעזור למותגים להצליח להתפתח בעידן הזה של הדיגיטל.

שתף בפייסבוק
שתף בטוייטר
שתף בלינקדאין
שתף בWhatsApp

אולי יעניין אותך גם: